Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTom, Alan R.; Applegate, Jimmie R.
InstitutionWashington Univ., St. Louis, MO. Graduate Inst. of Education.
TitelThe Teaching Workshop: An Approach to Implementing New Social Studies Curricula.
Quelle(1969), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Curriculum Development; Educational Objectives; Inservice Teacher Education; Lesson Plans; Microteaching; Social Studies; Teacher Attitudes; Teacher Evaluation; Teacher Workshops
AbstractThe failure of teachers to comprehend basic curriculum objectives and their unwillingness or inability to act in accordance with these objectives are severe impediments to the successful use of new materials, according to the authors. They discuss these impediments and conventional solutions as an introduction to their suggested approach: teacher workshops incorporating actual practice with new materials. The three components of the workshops are: examination of assumptions and planning for teaching, practice teaching, and analysis of teaching. Also discussed are the role of the workshop director, equipment and facilities, recruitment of teachers, and evaluation of the St. Louis teacher workshops. A ten-item bibliography is included. (DJB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: